Inne

Kobieca torebka do pracy – jak wybrać odpowiednią dla siebie?

Robert Michoń
Marzec 4 2017

Torebka to nieodłączny atrybut kobiety – jest bardziej elegancka od plecaków i jako jedyna nadaje się do noszenia do biura. Elegancka kobieta powinna więc zadbać, by jej torebka pasowała do firmowego dress-code’u, ale również i do niej. Nie każda pani zdaje sobie sprawę, że dzięki wybraniu odpowiedniego modelu dla siebie może ukryć mankamenty swojej figury – na przykład optycznie ją wydłużyć, albo odwrócić od czegoś uwagę. 

Ilość torebek dostępnych obecnie w sklepach sprawia jednak, że bardzo ciężko jest wybrać jedną, idealną. A to bardzo ważne, bo powinna być stylowa i pojemna jednocześnie, czyli spełniać tak wizualne, jak i praktyczne cele. W dodatku musi być dobrej jakości, wykonana z solidnych, wysokiej jakości materiałów, by posłużyła przez kilka lat. Oto kilka porad dotyczących wyboru odpowiedniej torebki.

Najlepsze torebki do biura

Stylizacje biurowe kierują się zawsze swoimi prawami. Torebka do biura musi się cechować wygodą i uniwersalnością – ażeby pasowała do wielu różnych ubrań i okazji. Czy to spotkanie z klientem, czy narada w sali konferencyjnej – torebka musi zawsze pasować i do spodni, i do spódnic, do garsonek w różnych kolorach i różnych fryzur. Najlepiej sprawdza się ta o trapezowym kształcie, z rączkami na górze. Jest bardzo stylowa, klasyczna oraz pojemna – w dodatku na tyle uniwersalna, by świetnie się sprawdzać także po wyjściu z pracy, na prywatnych spotkaniach. Wewnątrz taka torebka ma też dużo przegródek, gdzie zawsze można włożyć potrzebne rzeczy, a później łatwo je znaleźć. To ważne, bo każda kobieta nosi ze sobą mnóstwo drobiazgów.

Świetnie sprawdza się również shopper-bags ze skóry – czyli torebka na zakupy. Jest elegancka dzięki materiałowi, z którego ją wykonano, a przy tym pojemna. Ma tylko jedną komorę, jednak to dobrze, bo pomieści nawet laptopa. Inny model dla kobiet do pracy to męska aktówka na dokumenty, choć jest nieco mniej popularna.

teczka damska

Kupno torebki – na czym się skupić?

Nim kupi się torebkę dla siebie, należy zwrócić uwagę na kilka szczegółów. Pierwszy i najważniejszy z nich to odpowiedni materiał. Więcej kobiet wybiera teraz ekoskórę, jednak skóra bydlęca czy krokodyla jest o wiele wytrzymalsza. Inna, istotna rzecz to rozmiar. Najlepszy rozmiar to 35x40 – wtedy idealnie pomieści wszystkie najpotrzebniejsze rzeczy, a nawet można do niej wsadzić laptopa. Kolejny, bardzo ważny szczegół to kolor – musi być odpowiedni, by pasował do biurowych stylizacji. Najodpowiedniejszy kolor to czerń, brąz oraz butelkowa zieleń. Warto stawiać na stonowane, pastelowe kolory. Trzeba też skupić się na szwach, sprawdzając ich jakość i wytrzymałość, bo inaczej torebka może się szybko zniszczyć. Szwy należy sprawdzić tak na zewnątrz, jak i w środku.

Co ciekawe, torebkę dobiera się do swojej sylwetki. Dlatego też należy najpierw ocenić ją uważnym okiem, a dopiero później decydować się na zakup. Nawet jeśli jest ładna, nie należy brać czegoś, co do danej kobiety po prostu nie pasuje. Kobieta nieco pulchniejsza może pozwolić sobie na torebkę wielką i o krótkich rączkach, podczas gdy pani niska i szczupła powinna raczej wybrać delikatniejszą torebkę, żeby nie wyglądała na nienaturalnie wielką przy niej.

Jak dobierać teczki?

Jeśli kobieta woli od torebki teczkę, ponieważ uznaje ją za wygodniejszą, jak najbardziej może się na nią zdecydować. Teczka również pasuje do biura i do wszystkich stylizacji, które są w nim używane – czyli stylu biznesowego, smart casual oraz casualowego. Do każdego z tych stylów będą jednak pasować inne typy teczek i warto o tym pamiętać.

Styl biznesowy najlepiej się komponuje ze skórzanymi, czarnymi teczkami – głównie matowymi. Smart casual pozwala na zastosowanie teczki kolorowej, na przykład beżowej – i niekoniecznie ze skóry. Można też wybrać teczkę-listonoszkę. Luźny styl casualowy pozwala na jeszcze więcej swobody, dlatego warto wybierać listonoszki i kopertówki. Ich wygląd ogranicza jedynie wyobraźnia noszącego.

Udostępnij