Przedsiębiorca

3 narzędzia e-commerce, o których musisz wiedzieć

Dorota Plichta
Maj 29 2018

narzędzia e-commerce

Platforma Magento podobnie do wielu innych wykorzystuje wiele zewnętrznych metod na wspieranie handlu elektronicznego. Są do rozbudowane narzędzia, których opanowanie zajmuje całkiem sporo czasu, czy wszystkie są nam niezbędne?

Oczywiście, że nie – wiele z nich pokrywa się w swoich funkcjach, dlatego lepiej znać dobrze jedno lub dwa narzędzia niż marnie posługiwać się dziesięcioma. Każda platforma sklepu internetowego może lepiej działać z jednymi funkcjami, podczas gdy z innymi wcale!

NARZĘDZIE I: Edrone

Starzy wyjadacze na pewno znają, a nowi powinni zrobić to jak najszybciej. Edrone, to jedno z najstarszych oraz najbardziej rozbudowanych narzędzi CRM, które zostały wdrożone dla e-commerce. Po pewnym czasie zostało rozszerzone o funkcje dla marketing automation, a więc poznanie i zrozumienie jako ono działa, daje dobrą podstawę do tego, aby zarabiać w biznesie elektronicznym, a nie jest to łatwe. Edrone pozwala zaimplementować automatyczną obsługę klienta, co rozszerza funkcjonalność Magento 2.

Co więcej, może monitorować wszystkie etapy interakcji z klientem oraz grupować ich pod odpowiednie newslettery. Jest to ważne, kiedy na przykład dana platforma sklepu internetowego jest na tyle rozbudowana, że oferuje produkty z wielu, często całkowicie odmiennych segmentów, na przykład elektronikę oraz ubrania. Kolejnym atutem tego systemu jest powiązanie z social mediami, które pozwala na pozyskiwanie informacji na temat klientów. Umożliwia to lepsze dostosowywanie reklam czy proponowanych produktów, które wyświetlają się zaraz po zalogowaniu. Wszystkie te funkcje można wypróbować podczas instalacji Magento 2 demo, przy czym będą one znacznie ograniczone.

NARZĘDZIE II: Brand24

Nieważne, coby mówili, byleby mówili. To nie jest do końca prawda, ponieważ czarny PR może zniszczyć każdą, nawet największą firmę. Czy da się zatem monitorować, co ludzie mówią o nas w sieci? Oczywiście, że tak – narzędzie Brand24 pozwala na bezproblemowe dowiedzenie się wszystkiego, co zostało napisane na nasz temat. Jeśli chodzi o magento, platforma ta ma podobne, wbudowane funkcje, ale nie działają one tak dokładnie, jak te oferowane w Brand24. Wynika to głównie z faktu, że to narzędzie służy wyłącznie do tego celu.

Narzędzie to działa na zasadzie śledzenia interesujących nas słów kluczowych, które pojawiają się w social mediach oraz grupach dyskusyjnych. Odpowiednio wdrożone pozwala na szybkie reagowanie na jakiekolwiek pomówienia, ale nie tylko. Każda marka powinna spełniać oczekiwania klientów, dlatego dzięki Beand24 umożliwia na dostosowywanie Magento 2 czy konkretnych produktów w taki sposób, aby odpowiadały one znaczącej części odwiedzających. Co ważne, narzędzie to pozwala też na pozyskiwanie nowych klientów, którzy w danym momencie nie wiedzieli nawet o naszym istnieniu.

NARZĘDZIE III: Survicate

Ostatnim narzędziem, którym się zajmiemy jest Survicate. Jeśli chodzi o sklep internetowy, platformy umożliwiają na grupowanie komentarzy, rozdzielanie tych negatywnych od pozytywnych oraz badanie ruchu sieciowego. Często jest to jednak zbyt mało, aby w dokładny sposób określić grupę docelową, która najczęściej korzysta ze sklepu. I tutaj do gry wchodzi właśnie Survicate. Pozwala on na pobieranie od użytkowników informacji, które umożliwiają poznanie odbiorców. W sprytny sposób można się zatem dowiedzieć: kim są, co myślą i co robią nasi klienci.

Brzmi to banalnie, ale są to informacje niezbędne do tworzenia udanych kampanii reklamowych, które przynoszą realne zyski. Funkcje te można przetestować wewnątrz Magento 2 demo, ale podobnie jak w Edrone – będzie to niewystarczające. Dlaczego Survicate jest tak ważne podczas powstawania kampanii? Jeśli nie wiemy, kto jest po drugiej stronie, to nie mamy również pojęcia na temat preferencji danej grupy, a więc reklama może nie trafić do niej. I wtedy sklep internetowy, platforma na której powstał, nic nie zdziała. W dużym uproszczeniu, każda grupa społeczna różni się od innej często, mało zauważalnymi szczegółami, których znajomość pozwala na zwiększenie sprzedaży wielokrotnie. A to już warte jest nawet dużych pieniędzy.

 

Materiał zewnętrzny

Udostępnij