Rodzina

Jak wykorzystać Walentynki dla swojego biznesu?

Michał Wolański
Styczeń 30 2017

promocje w Walentynki

Walentynki to bardzo romantyczne święto i wyjątkowy moment dla wszystkich zakochanych. Oczywiście, wielu sceptyków lubi powtarzać, że miłość powinniśmy okazywać sobie przez cały rok i nie wykorzystywać do tego żadnych szczególnych okazji. Jest w tym sporo prawdy, ale nie zmienia to faktu, że miło jest wczuć się w klimat tego dnia i w taki sposób świętować z partnerem swoją miłość. Walentynki to jednak złoty okres nie tylko dla zakochanych.

Podobnie jak większość innych świąt, również Walentynki zaczęły być wykorzystywane przez różne firmy w celach komercyjnych. Trudno się temu dziwić – zakochani, którzy dają się nieco ponieść wyjątkowemu klimatowi tego dnia są doskonałymi klientami dla najróżniejszych ofert. Oczywiście, jedne branże mają w przypadku tego święta większy potencjał niż inne, ale nie zmienia to faktu, że na Walentynkach można sporo zarobić.

Co można sprzedać na Walentynki?

W tym wyjątkowym okresie Walentynki cieszą się szczególną popularnością. Niemalże każdy produkt można zareklamować w taki sposób, jakby był on związany z Walentynkami – trzeba tylko odpowiednio do tego podejść. Zacznijmy od rzeczy najbardziej oczywistych w okresie walentynkowym, takich jak kwiaty czy najróżniejsze pomysły na romantyczny prezent. Sklepy, które się tym zajmują przeżywają w okresie walentynkowym prawdziwy boom. Każdy produkt można jednak zareklamować jako dobry prezent na Walentynki. Ostatnie lata pokazują, że z Walentynkami w ciekawy sposób można związać nawet narzędzia czy akcesoria domowe. Wszystko jest wyłącznie kwestią dobrej kampanii reklamowej.

Promocje walentynkowe zawsze są bardzo dobrym pomysłem. Gazetki promocyjne na Walentynki przyciągają wielu klientów, którzy szukają czegoś ciekawego na tę okazję. Warto zauważyć, że jest to również jeden ze sposobów na zainteresowanie sobą ludzi, których Walentynki nie ciekawią, ale których skuszą po prostu ciekawe okazje.

promocje na Walentynki

Sposoby reklamy

Sposób reklamy jest tu oczywiście bardzo ważny. Nie możemy pozwolić sobie jedynie na zwykły przekaz marketingowy, bez podkreślenia, że wszystkie promocje czy wyjątkowe oferty są związane ze szczególnym klimatem Walentynek. Niezależnie od formy, w jakiej zamierzamy przedstawić nasze treści reklamowe, trzeba zadbać o odpowiednią oprawę, nawiązującą do tego święta. Dominują tu romantyczne kolory – róż, czerwień – oraz motywy z kwiatami i sercami.

Tworząc kampanie na nieco większą skalę, można naprawdę popuścić wodze wyobraźni. Znane marki specjalizują się na przykład w filmikach promocyjnych, w których przedstawiony na różne sposoby może być motyw pary zakochanych, kupujących sobie prezenty walentynkowe.

Prowadząc sklep, warto pomyśleć też o specjalnych gratisach dla klientów z okazji Walentynek. Mogą to być bony zakupowe lub niewielkie upominki. Bardzo ważne jest jednak to, aby klienci faktycznie czuli, że nasz sklep faktycznie daje się ponieść temu wyjątkowemu czarowi. Wiele sklepów decyduje się na zmianę grafiki na swojej stronie i lepsze dopasowanie jej do tego okresu.

Walentynki – prawdziwe święto czy zwykła komercja?

Podobnie dylematy pojawiają się dziś przy okazji właściwie każdego ważnego święta. Boże Narodzenie, Wielkanoc, Wszystkich Świętych i wiele innych – zawsze odzywają się głosy pytające, czy faktycznie chodzi tu o przeżywanie tych momentów, czy też o zwykłą komercję. Faktem jest, że rynek związany z Walentynkami w niektórych krajach jest potężny; według danych z roku 2015, w samych Stanach Zjednoczonych na prezenty walentynkowe wydano prawie 20 mld dolarów. To do przedsiębiorcy należy decyzja, czy zamierza wykorzystać to do rozwoju własnej działalności. Jeśli jednak komuś pomoże to w lepszym przeżywaniu tego dnia ze swoim partnerem, to nie ma w tym niczego złego.

Udostępnij