Inne

Czy pozycjonowanie na Ukrainie to tylko Google?

Dorota Plichta
gru 17 2022

Ukraina jest krajem w Europie, który plasuje się na drugim miejscu pod względem obszaru. Wyróżnia się dużym potencjałem zasobów naturalnych, a ponadto ma ogromne możliwości rozwoju gospodarczego. Z tego powodu wielu przedsiębiorców zaczęło działać na ukraińskim rynku. Wiąże się to z tym, iż potrzebne jest wypromowanie marki także w internecie. Warto dowiedzieć się, czy pozycjonowanie na Ukrainie to tylko Google.

Pozycjonowanie Ukraina

Okazuje się, że zarówno wyszukiwarka Google, jak i Yandex ma swoje zalety, zwłaszcza jeśli mowa o pozycjonowaniu na rynku ukraińskim. Obecnie jednakże to Google jest o wiele popularniejsze, a wpływ na to może mieć bardzo dużo czynników, w tym nawet względy polityczne, o czym nie każdy wie. Oczywiste jest jednak to, że pozycjonowanie stron na Ukrainie odbywa się przeważnie przy pomocy Yandex. Zaletą tej wyszukiwarki jest zdecydowanie dostosowanie języka oraz wdrożenie cyrylicy, którą na co dzień posługują się Ukraińcy. Jeżeli celem jest pozycjonowanie witryn internetowych na Ukrainie, trzeba wziąć pod uwagę nie tylko uwarunkowania językowe, a także kulturowe, lecz również polityczne.

Yandex czy Google - z czego korzystają Ukraińcy?

Okazuje się, że Yandex powoli i skutecznie rugowana jest przez władze na Ukrainie, z tego powodu usługi pozycjonowania powinny brać pod uwagę język, jakim posługują się konsumenci. Trzeba zaznaczyć, że ukraińskojęzyczni ludzie będą korzystali z pewnością z Google, natomiast rosyjskojęzyczne osoby wybiorą Yandex bądź Google - wiele w tej kwestii zależy od regionu, w jakim mieszkają kontrahenci. Warto dodać, że pozycjonowanie regionalne na Ukrainie jest bardzo ważna, zwłaszcza wtedy, kiedy strona www ma zająć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google bądź Yandex. Ukrainę dzieli się na regiony rosyjskojęzyczne oraz ukraińskojęzyczne, co jest bardzo istotne. Trzeba to wziąć pod uwagę, gdyż właściwie dobrana treść pod względem językowym pozwoli dotrzeć do szerszej grupy potencjalnych klientów.

Usługę pozycjonowania znajdziesz na https://rankarchitects.com/pl/pozycjonowanie-na-ukrainie/

Wysokiej jakości pozycjonowanie stron ukraińskich

Warto zauważyć, że wysokiej jakości content wymagany jest zarówno w przypadku wyszukiwarki Google, jak i Yandex. Jest tak, ponieważ jednym z najistotniejszych czynników wpływających na pozycję w wynikach wyszukiwania jest tzw. Topical Trust Authority. Mowa tutaj o współczynniku oceniającym eksperckość, a ponadto dokładne wyczerpanie tematyki przez konkretną stronę internetową. Jeżeli celem jest to, żeby content budził zaufanie oraz się dobrze sprzedawał, wymagane jest zatrudnienie Native Speakera z konkretnego regionu Ukrainy. Taki człowiek ma wystarczającą wiedzę dotyczącą odmian językowych. Ponadto wie o tym, jak skuteczne dotrzeć do odbiorcy przy pomocy poprawnego i przyjaznego języka. Dlatego warto zatrudnić native speakera, który bez wątpienia pomoże w skutecznym pozycjonowaniu stron na Ukrainie. Mowa tutaj zarówno o wyszukiwarce Google, jak i Yandex. Bardzo istotne jest również to, żeby wszelkie treści na stronie internetowej były zoptymalizowane pod obie wyszukiwarki bądź pod jedną konkretną. Dobrym pomysłem jest skorzystanie z firm, które zajmują się pozycjonowaniem stron.

Artykuł partnera

Udostępnij

Your email address will not be published. Required fields are marked *