Przedsiębiorca

Google Ads - Twój sposób na sukces w Internecie!

Robert Michoń
paź 3 2019

Śmiało można stwierdzić, że system reklamowy Google Ads jest obecnie najbardziej skutecznym na świecie. Stoją za tym konkretne argumenty. Przemawiają one nie tylko do dużych marek, ale również do lokalnych przedsiębiorców. Oto dlaczego warto zainwestować w działania reklamowe właśnie w tym obszarze.

Możliwości Google Ads

Ogromny zasięg Google Ads i jego potencjał dotarcia do odbiorców bardzo dobrze obrazuje sieć platform, które mamy do dyspozycji jako wydawca reklam. Zaczynamy od najpopularniejszej, a w zasadzie jedynej wyszukiwarki, z której korzystają Polacy. Google jest na pierwszym miejscu wśród najczęściej odwiedzanych przez nas stron. Zaraz po nim YouTube, a nieco dalej Facebook (raport Digital in 2019 Global Overview, Hootsuite, We Are Social, 2018 r.). Tu trzeba jeszcze zaznaczyć, że YouTube również spełnia funkcję wyszukiwarki, drugiej co do częstotliwości użycia po Google. Interesuje nas również Gmail. Z badania przeprowadzonego w październiku 2018 r. wynika, że to on jest najpopularniejszym w Polsce webmailem – ponad 8,2 miliona realnych użytkowników.

Te trzy platformy – wyszukiwarka Googla, YouTube, Gmail – są jednocześnie kanałami komunikacji marketingowej, na których publikujemy treści reklamowe w ramach Google Ads. Do tych platform należy dodać jeszcze aplikacje mobilne i strony będące częścią sieci GDN (Google Display Network). To daje nam obraz zasięgu i potencjału tego systemu – za jego pośrednictwem publikowanych jest aż 25% wszystkich reklam w sieci.

Wiele platform – wiele formatów reklamowych

Wielość platform, z których możemy skorzystać jako wydawcy reklam, wpływa również na wielość dostępnych formatów reklamowych. W zasadzie można stwierdzić, że każdy z nich uda się dostosować do określonych celów biznesowych, w tym wizerunkowych. Są tu wszystkie najpopularniejsze i najbardziej skuteczne formaty internetowe. Do dyspozycji mamy:

  • reklamę tekstową w postaci linków sponsorowanych w wyszukiwarce,
  • reklamę graficzną wyświetlaną w sieci GDN (wiele typów do wyboru),
  • reklamę video wydawaną na YouTube,
  • reklamę webmailową czyli Gmail Sponsored Promotions,
  • reklamę produktową tworzoną przy użyciu narzędzia Google Merchant Center.

Ogromną zaletą Google Ads jest wielość rozwiązań, do których mamy dostęp w ramach jednego systemu i które służą realizacji obranych celów strategicznych.

Zasięg i targetowanie

Dystrybucja reklamy jest kluczowym elementem działań marketingowych. Przy naprawdę dużych zasięgach oferowanych przez Google Ads najistotniejsza staje się optymalizacja terytorialna w kontekście wyświetlania reklamy. To szczególnie istotne dla komunikatów, które mają zasięg typowo regionalny – ten ogólnopolski może być zwyczajnie zbyt szeroki, a zatem mało efektywny. Dzięki systemowi przekaz dotrze do grupy docelowej będącej potencjalnymi klientami na danym obszarze – np. w województwie czy nawet w kilkukilometrowej odległości od miejsca lokalizacji usługi.

Poza zasięgiem terytorialnym, który może być bardzo precyzyjnie określony, Google Ads daje możliwość równie precyzyjnego określania grup docelowych. Podstawowymi parametrami w kierowaniu reklam będą zachowanie użytkowników w sieci – np. zainteresowania, odwiedzane strony czy najczęściej wyszukiwane frazy. Drugi rodzaj kierowania opiera się na kontekście czyli tematyce odwiedzanych stron bądź wpisywanych przez użytkowników frazach kluczowych. Można również oddać tę sprawę w ręce Google'a wykorzystując kierowanie automatyczne oparte o machine learning.

Optymalizacja

Z pewnością jedną z największych zalet działań z zakresu performance marketingu, do których należą kampanie Google Ads, jest model rozliczania działań. Tu płacimy za konkretny wynik akcji, którym jest np. kliknięcie w reklamę. Koszty, uwzględniające ROI, można zatem optymalizować pod kątem ich efektywności i realizacji określonego celu biznesowego. Oznacza to także, że w grę wchodzą zarówno małe, jak i duże budżety reklamowe.

Na możliwość optymalizacji działań zawsze wpływa ich analiza i interpretacja. W ramach systemu Google Ads mamy dostęp do niezbędnych i dość szczegółowych danych. Na ich podstawie możemy  oceniać skuteczność i samej kreacji, i parametrów targetowania w relacji do ponoszonych kosztów kampanii. A to w rezultacie prowadzi do tego, na czym nam wszystkim zależy – zwiększania konwersji i obniżania ich kosztów.

Artykuł partnera

Udostępnij