Po pracy

Zamiast pracować czytamy

Dorota Plichta
lip 22 2016

30 minut codziennie, czyli prawie tydzień w rok – tyle czasu poświęcamy na czytanie informacji. Newsy czytamy przede wszystkim online. Ponad 83% respondentów wskazało tę właśnie rodzinę kanałów informacyjnych, co pokazuje jej znaczną przewagę nad codzienną prasą (30,5%), tygodnikami oraz miesięcznikami (21,8%)  – wynika z raportu upday „Polak na bieżąco, czyli jak konsumujemy treści informacyjne”.

Badanie obaliło zakorzeniony w kulturze mit porannego przeglądu prasy. Ponad połowa (51%) respondentów newsy przegląda w godzinach pracy, późnym popołudniem bądź wieczorem. Osoby przeglądające wiadomości o nieregularnych porach stanowią 30% badanych, a amatorzy porannej prasówki to zaledwie 19% respondentów.

- Zarówno mężczyźni jak i kobiety interesują się głównie informacjami krajowymi, tematyka zagraniczna schodzi na dalszy plan. „Mówimy nie interesujemy się polityką” ale ciągle o niej czytamy, sprawdzamy co dzieje się w Polsce. Jeżeli chodzi o mężczyzn to sport jest drugą kategorią, która skupia uwagę respondentów. W przypadku kobiet sport jest znacznie niżej. Takim tematem numer dwa jest rozrywka, świat celebrytów i moda – mówi newsrm.tv Michał Wodziński, redaktor naczelny upday Polska.

Ile czytają Polacy?

Badanie pokazało, że Polacy na ogół wiadomości przeglądają online. W pytaniu wielokrotnego wyboru o formę przeglądania informacji, aż 83,3% badanych wskazało właśnie tę rodzinę kanałów informacyjnych. Prasa codzienna została wskazana przez niewiele ponad 30% respondentów, a czytanie drukowanych tygodników i miesięczników zadeklarowało niecałe 22% badanych.

Na podstawie preferencji tematycznych, nawyków czytelniczych i parametrów demograficznych w raporcie wyszczególniono 5 typów konsumentów treści informacyjnych najczęściej występujących w polskim społeczeństwie. Uppies, Ciekawi świata, Nowocześni tradycjonaliści, Rozrywkowi i Oldschoolowcy –  do co najmniej jednej z tych grup przynależy każdy z nas. Ich opisy znajdują się w raporcie „Polak na bieżąco, czyli jak konsumujemy treści informacyjne”.

Źródło: newsrm.tv

Udostępnij

Your email address will not be published. Required fields are marked *